Skoči na glavno vsebino

Pred jesenskimi počitnicami, v tednu med 21. in 25. oktobrom 2024, sva se odpravili raziskovat izredno zanimivo in kulturno bogato glavno mesto Nemčije ter se udeležili seminarja Erasmus+ z naslovom Facing Diversity: Intercultural Classroom Management (slov. Soočanje z raznolikostjo: Upravljanje medkulturnih učilnic) v Berlinu.

V okviru majhne skupinice seminarja, ki so se ga poleg naju udeležili še učitelji oz. učiteljice iz Španije, Portugalske in Baskije (predel Španije) ter naša vodja, ki je prihajala iz Sicilije, smo si izmenjali zanimive in uporabne pedagoške prakse in informacije iz prve roke, kako na različnih šolah po Evropi pripravljajo pouk in vključujejo nove učence različnih narodnosti ter izvedli veliko konkretnih aktivnosti, ki jih bo mogoče uporabiti v kulturno in jezikovno mešanih razredih. Prav tako smo spoznavali orodja oz. aplikacije, ki nam bodo v pomoč pri poučevanju. Obiskali smo Humboldt Forum, enega najdražjih projektov v zgodovini Nemčije, ki kljub številnim kritikam predstavlja pomemben del kulturne krajine Berlina, s tem da združuje zgodovinske, umetniške in znanstvene zbirke ter ponuja raznolike razstave, ki so odprte tako za strokovnjake kot za širšo javnost.

Zanimiv predel štirimilijonskega Berlina je tudi Kreuzberg – svet v malem, ki je eden najbolj živahnih in multikulturnih predelov tega mesta. V njem sobiva več kot 180 različnih narodnosti. Ta multikulturni predel mesta je znan po svoji etnično raznoliki skupnosti, kar se odraža v pestrosti kulinaričnih, kulturnih in umetniških vplivov, ki so se resnično kazali na vsakem koraku.

Berlin kot izrazito medkulturno mesto je dober primer družbe, ki se vidno trudi osvetliti vse krivice in napačna ravnanja iz preteklosti kot opomin, da se tovrsten način razmišljanja in delovanja ne bi več ponavljal (delitev Berlina na vzhodni in zahodni del, antisemitizem ipd.). Družbene pojave poskušajo predstaviti ne le iz svojega vidika, pač pa tudi iz vidika vseh vpletenih, vključujoč tako pozitivne kot negativne plati. Ogled mnogih muzejev in vodenih ogledov skozi pripovedovanje zgodb je nedvomno bistveno doprinesel k temu, da sva začutili pomembnost tematike različnosti, priseljevanja, izključevanja, … in bova kasneje svoj obogaten način razmišljanja postopoma lažje uvajali tudi v svojo pedagoško prakso.

Učiteljici nemščine sva izjemno uživali v nemški kulturi, iskali zanimivosti in materiale, ki jih bova z veseljem posredovali našim učencem. Veseliva se, da jim bova poleg zgoraj naštetih aktivnosti lahko pripovedovali o simbolu mesta – berlinskem medvedu, ikoni vzhodnonemške kulture na semaforju »Ampelmannu«, ki je dandanes razširjen po vsem mestu, Berlinskem zidu, podzemnih vlakih, priljubljenih »Trabijih« ter drugih kulturnih, družbenih, umetniških, zgodovinskih in jezikovnih posebnostih ter o vseh prigodah, ki sva jih doživeli.

učiteljici Maja in Martina

Orodna vrstica za dostopnost